21 Haziran 2012 Perşembe

Günün Yemeği Köri Soslu Tavuk :)

21 Haziran 2012 Perşembe
Eveett bugünün yemeği köri soslu tavuk gerçekten çok pratik ve lezzetli bir yemek ben yanına pilav ve patlıcan salatası yapmayı tercih ettim, artık siz nasıl istiyorsanız o şekilde süsleyebilirsiniz bu güzel yemeği :) Evet şimdi fazla uzatmadan yemek tarifimize başlıyoruz.

Malzemeler :
2 parça tavuk göğsü
2 adet orta boy biber
2 orta boy kuru soğan
2 çay kaşığı tepeleme köri
1 kaşık zeytinyağı
1 tutam karabiber
1tutam kırmızı biber
1 tutam kimyon
1 tutam tuz
1 çay bardağı su

(ortalama 4 kişilik)

İlk olarak soğanlarımızı ve biberlerimizi küp küp doğruyoruz tavada soğanlar pembeleşene kadar kavuruyoruz  bu arada tavuk göğüslerimizi yıkayıp küp küp doğruyoruz ve üzerlerine tuz ve köri haricinde kalan baharatlarımızı ekliyoruz. Bu arada pembeleşmiş olan soğanlarımıza körimizi de ekleyip iki dakika kadar körinin çiğliğinin gitmesini sağlıyoruz.


Köriyi attıktan sonraki tavadaki görüntü bu şekilde oluyor.

Son olarak baharatladığımız ve küp küp doğradığımız tavuk göğüslerini de  karışımımızın içerisine ekliyoruz bir iki defa çevirdikten sonra üzerine 1 çay bardağı suyumuzu da ekleyip kapağını kapatıp kısık ateşte pişmeye bırakıyoruz. Afiyet olsun :)


                                          Eveett yemeğimiz servise hazır Afiyet olsun :)


Kalori bilgileri :    
 Köri soslu tavuk: 230 kalori
 Yarım porsiyon pirinç pilavı: 163 kalori
Patlıcan salatası: 190 kalori

3 yorum:

  1. gerçekten çok lezzetli görünüyor, buna benzer bir tarif yapıodum ben, bunuda deniycem ;)

    YanıtlaSil
  2. Beğendiğine sevindim denediğinde yorumlarını tekrar bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  3. denedim ve çook beğendim :) ellerine sağlık cemrecim

    YanıtlaSil